آش زمستانی، با کلسیم فراوان

 آشپزی، آش زمستانی، آش کلسیم دار،

مواد لازم برای ۶ نفر
سبزی آش – 500گرم
اسفناج – 500گرم( به دلخواه)
کشک – یک لیوان
برنج – یک چهارم لیوان
پیاز – 4 عدد متوسط
عدس – نصف لیوان
نخود – نصف لیوان
لوبیا چیتی – نصف لیوان

بهتر است نخود و لوبیا را با هم خیس کنید و عدس را در ظرفی جداگانه بپزید. ( چون زمان پخت این حبوبات متفاوت است)

گندم – نصف لیوان
روغن سرخ کردنی – به میزان لازم
نعناع خشک – به میزان لازم
نمک، فلفل و زردچوبه – به مقدار کافی

طرز تهیه:
۱- ابتدا حبوبات را از چند ساعت قبل بشویید و خیس کنید. بهتر است نخود و لوبیا را با هم خیس کنید و عدس را در ظرفی جداگانه بپزید. ( چون زمان پخت این حبوبات متفاوت است). در این حین چند بار آب حبوبات را عوض کنید.
۲- گندم را هم جداگانه در ظرفی دیگر خیس و چند بار آب آن را عوض کنید.
۳- برنج را بشویید و از چند ساعت قبل خیس کنید.
۴- نخود، لوبیا و گندم را به همراه مقدار کافی آب در یک قابلمه مناسب بریزید تا کاملا پخته شود و عدس و برنج را به آن ها اضافه کنید تا همه مواد با هم پخته شود.
۵- حین پختن حبوبات سبزی‌ها را هم تمیز کنید و بشویید. بعد از خشک شدن سبزیجات آن‌ها را خرد کنید و داخل حبوبات پخته شده بریزید. پیازها را خلالی کنید و در مقداری روغن سرخ کنید تا کاملا طلایی شود.
۶- نیمی از پیازها را داخل آش بریزید و مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید.
۷- بعد از این‌که یکی دوقل خورد آش را بچشید .
۸- در پایان کشک را اضافه کنید و بعد از کمی هم زدن آن را از روی حرارت بردارید.
۹- نعناع را هم درحدی که فقط یکی دو چرخ در روغن بخورد تفت دهید و آش را با نصف پیار داغی که مانده و نعناع و کشک تزیین کنید.


منبع: روزنامه خراسان

نظر دهید

پاسخ دهید