آموزش چند نوع کوکوی ساده برای ناهار

انواع کوکو

انتخاب نوع غذا اهمیت زیادی در سلامت جسمی و روحی انسان دارد و باید مقوی و کامل باشد، همچنین دقت در انتخاب نوع غذا مانع از افزایش وزن و یا سوء تغذیه می شود.

کوکوی ماکارونی برای ناهار

طرز تهیه کوکوی ماکارونی برای ناهار

مواد لازم:
– ماکارونی فرمی             نصف بسته
– سینه مرغ                    یک تکه
– پیاز                             1 عدد
– تخم مرغ                     2 عدد
– قارچ                            200 گرم   
– فلفل دلمه ای                1 عدد
– سیب زمینی                  2 عدد
– پنیر پیتزا                       200 گرم
– نمک، فلفل و زردچوبه      به میزان لازم
– روغن                            به میزان لازم
  
طرز تهیه:
برای تهیه کوکوی ماکارونی ابتدا سینه مرغ را با پیاز و کمی نمک و ادویه می پزیم. حالا دریک قابلمه تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس مقداری نمک و ۱ قاشق غذاخوری روغن به آب جوش اضافه می کنیم، ماکارونی را داخل آب جوش می ریزیم.

با توجه به زمان پخت ماکارونی پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماکارونی را با آب سرد آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا سرخ شوند.

در ادامه سیب زمینی ها را از تابه خارج کرده و مرغ های پخته شده را خرد می کنیم و در تابه سرخ می کنیم. پس از اینکه مرغ سرخ شد، آنها از تابه خارج می کنیم و فلفل دلمه ای و قارچ خرد شده را به تابه اضافه می کنیم.

پس از اینکه آب اضافی قارچ و فلفل دلمه ای تبخیر شد و به خوبی سرخ شدند، آنها را نیز از تابه خارج می کنیم. حالا ماکارونی آبکش شده را به همراه سیب زمینی، مرغ، قارچ و فلفل دلمه ای در یک کاسه بزرگ ترکیب می کنیم.

پس از اینکه مواد کاملا خنک شدند تخم مرغ ها را به همراه پنیر پیتزا، مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم. حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

با مقداری روغن کف تابه را چرب می کنیم و مایه کوکو را کف تابه می ریزیم و با پست قاشق روی آنرا صاف می کنیم و صبر می کنیم تا سمت زیرین کوکو سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کوکو سرخ شد آنرا بر می گردانیم.

حالا درب تابه را می گذاریم تا پنیر موجود در کوکو به طور کامل ذوب شود. پس از اینکه دو طرف کوکو به خوبی سرخ شد آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و مانند پیتزا به ۸ قسمت تقسیم کرده و با سس دلخواه سرو می کنیم.

تهیه کوکوی کلم بروکلی رژیمی

طرز تهیه کوکوی کلم بروکلی رژیمی

مواد لازم:

مصرف زیاد برنج موجب افزایش چربی شکم، ریسک دیابت نوع دوم و سندرم متابولیک می شود و پس سعی کنید غذای بدون برنج نیز در برنامه غذایی خود قرار دهید.

– کلم بروکلی                      300 گرم
– پیاز رنده شده                  1 عدد
– تخم مرغ                        4 عدد
– گردوی ریز شده                3 قاشق غذاخوری
– آرد                                  1 قاشق غذاخوری
– نمک، فلفل و زردچوبه         به میزان لازم
– روغن                               کمی

طرز تهیه:
کلم بروکلی را به خوبی بشویید. سپس آنها را خرد کرده و 4 الی 5 دقیقه در بخار بپزید. وقتی پخته شد آنقدر صبر کنید تا کاملاْ آب آن تبخیر شود بعد کلم بروکلی را با گوشت کوب له کنید و به آن گردو، آرد، پیاز سرخ شده، نمک، فلفل، زردچوبه، پیاز رنده شده و تخم مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید .(اگر مایه سفت و یا شل بود می توانید میزان تخم مرغ را زیاد و کم کنید.)

کف ماهیتابه رژیمی را با کمی روغن چرب کنید و مایه کوکو را در آن بریزید و درب ماهیتابه را بسته و حرارت را کم کرده و فرصت بدهید تا کوکو پخته شود و بعد طرف دیگر را برگردانید وقتی کوکو آماده شد برش زده و در دیس بچینید و تزیین کنید.

کوکو کلم بروکلی یک غذای مقوی و خوشمزه، خصوصا برای گیاه خواران است. این کوفته ها را می توانید در فر بپزید تا بدون روغن و رژیمی باشد. این غذا را در رژیم غذایی خود قرار داده و از خواص کلم بروکلی بهره مند شوید.

طرز تهیه کوکوی گل کلم

طرز تهیه کوکوی گل کلم

مواد لازم:
– گل کلم                       نیم کیلو
– تخم مرغ                    3 عدد
– آرد                             2 قاشق غذاخوری
– جعفری خرد شده          3 تا 4 قاشق غذاخوری 
– نمک، فلفل و زردچوبه      به میزان لازم

طرز تهیه:
گل کلم را بشویید و چند تکه کنید. بعد داخل آب جوش قرار دهید تا به مدت 15 دقیقه بجوشند و نرم شوند. برای برطرف کردن بوی بد کلم میتوانید مقداری سرکه داخل آب در حال جوش بریزید. وقتی کلم پخته شد آن را از داخل آب بیرون بیاورید و در آبکش قرار دهید تا کمی سرد شود.

بعد با چاقوی تیز آن را خرد کنید به طوری که له نشود. سپس سبزی خرد شده را به همراه تخم مرغ ها ، آرد و ادویه ها به کلم خرد شده اضافه کنید و خوب مخلو ط کنید.

تابه ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود. بعد مایع کوکو را به صورت یکدست داخل روغن بریزید.

در تابه را بگذارید و وقتی کوکو خودش را گرفت و یک طرف آن سرخ شد ظرفی را روی دهنه تابه قرار دهید و کوکو را برگردانید تا طرف دیگرش هم سرخ شود.

انواع کوکو

طرز تهیه کوکو قارچ رژیمی و بسیار خوشمزه

مواد لازم:
– قارچ                      300 گرم
– سیب زمینی            3 عدد
– پیاز                        1 عدد
– تخم مرغ                3 عدد
– جعفری                   50 گرم
– آبلیمو                     1 قاشق غذاخوری
– آرد سفید                1 قاشق غذاخوری
– نمک و فلفل سیاه    به میزان لازم

طرز تهیه:
برای تهیه کوکوی قارچ مجلسی ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم، سپس به همراه ۲ پیمانه آب و کمی نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سیب زمینی ها آبپز شوند.

در ادامه سیب زمینی هها را پوست می گیریم و با رنده ریز رنده می کنیم، سپس داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در ادامه قارچ ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا آب قارچ ها گرفته شود.

برای اینکه رنگ قارچ ها سیاه نشود، در هنگام تفت دادن ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو نیز اضافه می کنیم. پس از اینکه قارچ را به خوبی تفت دادیم، آنرا به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم.

سپس آب اضافی پیاز را می گیریم و آنرا به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم. حالا جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به دیگر مواد اضافه می کنیم. تخم مرغ ها را داخل یک کاسه کوچک می شکنیم.

سپس آرد را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا مخلوط تخم مرغ را به دیگر مواد اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

نکته مهم در مورد اضافه کردن تخم مرغ این است که زمان اضافه کردن تخم مرغ حتما قارچ و سیب زمینی باید کاملا خنک باشند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن داخل تابه می ریزیم.

پس از اینکه روغن داغ شد، مقداری از مایه کوکو را در دستمان شکل می دهیم و داخل تابه می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

در صورت تمایل می توانیم مایه کوکو را مانند کوکو سبزی به صورت یک جا هم سرخ کنیم که سلیقه ای می باشد. در پایان کوکوها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه گوجه فرنگی، خیار شور و نان لواش خانگی سرو می کنیم.


این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .

نظر دهید

پاسخ دهید