آیا ماتریس هویت برند کمپانی شما انتظارات لازم را برآورده می‌کند؟

توصیه می کنیم قبل از این متن، مقاله «برند شرکتتان چه معنایی دارد؟» را مطالعه نمایید.

از تمرین زیر استفاده کنید تا میزان انسجام پاسخ‌هایتان به پرسش‌های ماتریس را ارزیابی نمایید. با پر کردن جاهای خالی، روایتی را درباره‌ی استراتژی، رویکرد رقابتی، و مبنا و ماهیت تعامل‌ها و ارتباطات بیرونی خود خواهید ساخت. در تمامی چهار مسیر ماتریس و صرف‌نظر از جهت حرکت، باید به دنبال تایید ارتباط منطقی المان‌ها با یکدیگر باشید. هرقدر روایت شما شفاف‌تر و منطقی‌تر باشد، ماتریس شما باثبات‌تر خواهد بود و هویت برند کمپانی‌تان قدرتمندتر می‌شود.

آیا ماتریس هویت برند کمپانی شما انتظارات لازم را برآورده می‌کند؟
آیا ماتریس هویت برند کمپانی شما انتظارات لازم را برآورده می‌کند؟

اولین مسیر قطری، بر روی استراتژی تمرکز می‌کند:

آیا ماتریس هویت برند کمپانی شما انتظارات لازم را برآورده می‌کند؟

ماموریت ما …………………………………..
چشم‌انداز ما …………………………………..
آنچه وعده می‌دهیم …………………………………..
ارزش‌های اصلی ما …………………………………..
موقعیت مدنظر ما در بازار …………………………………..

آیا ماموریت و چشم‌انداز شما، میزان تعهد و اشتیاق افراد سازمان و حتی اجزای فراتر از سازمان را جلب می‌کند؟ آیا آن‌ها به وعده‌ای ختم خواهند شد که سازمانتان خواهان برآورده‌سازی آن باشد؟ آیا چنین وعده‌ای در جایگاه و موضع سازمان مشاهده می‌شود؟ در نهایت و با حرکت در جهت معکوس، باز هم باید این ارتباط منطقی میان اجزا را مشاهده کنید: آیا جایگاه شما بیانگر وعده و ارزش‌های شما است و این وعده و ارزش‌ها در راستای ماموریت و چشم‌انداز کمپانی‌تان قرار دارند؟

***

دومین مسیر قطری، بر روی رقابت تمرکز می‌کند:

آیا ماتریس هویت برند کمپانی شما انتظارات لازم را برآورده می‌کند؟

شایستگی‌های ما …………………………………..
آنچه وعده می‌دهیم …………………………………..
ارزش‌های اصلی ما …………………………………..
گزاره‌ی ارزش ما …………………………………..

آیا آیتم‌های فهرست بالا، هماهنگی و همخوانی خوبی را با یکدیگر دارند؟ آیا شایستگی‌های کنونی‌تان اجازه‌ی پایبندی به وعده‌ی شما را می‌دهند و می‌توانند یک مبنای مستحکم را برای گزاره‌ی ارزش مطلوب و رقابتی شما بسازند؟

***

مسیر عمودی، بر تعامل تمرکز می‌کند:

آیا ماتریس هویت برند کمپانی شما انتظارات لازم را برآورده می‌کند؟

فرهنگ ما …………………………………..
آنچه وعده می‌دهیم …………………………………..
ارزش‌های اصلی ما …………………………………..
انواع روابطی که برای آن‌ها تلاش می‌کنیم …………………

این بخش، نقش ارزش‌های سازمانی و فرهنگ شما در جلب تعهد و اشتیاق افراد درون و بیرون کمپانی را نشان می‌دهد. کارکنان، مهم‌ترین منبع شما برای تضمین اعتبار برند شرکت هستند. اگر آن‌ها این المان‌های مربوط به هویت کمپانی شما را نپذیرند، روابط بیرونی‌تان با مشتریان، شرکا و سایر ذی‌نفعان، صدمه خواهند دید.

***

مسیر افقی، بر ارتباطات تمرکز می‌کند:

آیا ماتریس هویت برند کمپانی شما انتظارات لازم را برآورده می‌کند؟

سبک ارتباطی ما …………………………………..
آنچه وعده می‌دهیم …………………………………..
ارزش‌های اصلی ما …………………………………..
ویژگی‌های شخصیتی کمپانی …………………………………..

شخصیت کمپانی شما، بر شاکله‌ی برندتان تاکید می‌کند و به طرق متنوع بیان می‌شود، از طراحی محصول و معماری ساختمان کمپانی‌تان گرفته تا لوگوی کمپانی و شعارهایی که برای بازاریابی انتخاب می‌کنید. میزان انعکاس این شخصیت در قالب تمامی ارتباطات درونی و بیرونی‌‏تان را ارزیابی کنید.

نظر دهید

پاسخ دهید