بدون باشگاه رفتن وزن کم کنید

نویسنده : مهسا کسنوی خبرنگار

فعال باشید

شاید در بین دوستان خود افرادی را بشناسید که سال‌های سال اندام متناسب دارند و سایز آن‌ها تکان نمی‌خورد. باید بگویم، معمولا کسانی که فعال هستند این‌گونه‌اند. برای این‌که آدم فعالی باشید لازم نیست کار خاصی انجام دهید. می‌توانید به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید، خودروی خود را کمی دورتر از محل کار خود پارک کنید و مسیری را در روز پیاده بروید و بیشتر از دو ساعت یک‌جا ثابت نباشید و اگر کارتان طوری است که باید مدت طولانی پشت میز بنشینید حتما در فواصل یک ‌ساعته برخیزید و حرکات کششی انجام دهید و کمی راه بروید.

ورزش در خانه

حوصله و شرایط رفتن به باشگاه را ندارید؟ پس در خانه ورزش کنید. برای ورزش در خانه احتیاج به وسیله خاصی ندارید. می‌توانید فیلم‌های آموزشی ورزش در خانه را از اینترنت دانلود کنید و از همین امروز و با روزی نیم ساعت، ورزش کردن را شروع کنید و کم کم زمان فعالیت خود را افزایش دهید.

غذای خود را ببینید

ما معمولا به آن‌چه می‌خوریم توجهی نداریم و وقتی گرسنه می‌شویم برای سیر شدن خود فقط آن چیزی را که دم دستمان باشد می‌خوریم. از این به بعد هر زمان گرسنه شدید به مدت چند ثانیه به خوراکی که می‌خواهید بخورید نگاه کنید و مواد تشکیل دهنده آن را در ذهن خود بررسی کنید و ببینید آیا واقعا این غذا برای بدن شما مضر است یا مفید؟ و بعد تصمیم به خوردن بگیرید.

خوب بخوابید

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما خواب خوب و کافی به لاغر شدن شما کمک می‌کند. شما باید در شبانه روز بین 7-8 ساعت بخوابید تا استرس و اضطراب از شما دور شود و از پرخوری‌های عصبی در امان بمانید.


منبع: روزنامه خراسان

نظر دهید

پاسخ دهید