دسرها و تنقلات جذاب سالم سالمندی

دسرها، تنقلات ، سالمندان، بستنی موزی،

روزنامه خراسان|
افراد با بالا رفتن سن، تمایل زیادی به خوردن شیرینی‌ها دارند اما از آن‌جا که خوراکی‌های شیرین پرکالری هستند، به ناچار خود را از خوردن این خوراکی‌های لذت‌بخش محروم می‌کنند. معمولا به افراد عادی توصیه به تعادل مصرف شیرینی‌ها در رژیم غذایی می‌شود، اما در سالمندان با توجه به این که بدن ذخایر چربی خود را از دست می‌دهد، مصرف انواع سالم آن به‌ویژه در افراد کم‌وزن گزینه مناسبی است. البته سالمندان مبتلا به دیابت یا بیماری‌های خاص، باید برای مصرف دسرها با پزشک معالج خود مشورت کنند. به مرور تعدادی از دسرهای سالم را که تهیه کردن‌شان هم سخت نیست، معرفی می کنیم.

بستنی موزی خانگی

این بستنی خانگی ساده جایگزین مناسب بستنی‌های چرب و شیرین کارخانه‌ای است. موزها را برش بزنید و چند ساعتی در فریزر قرار بدهید. سپس موزهای یخ‌زده را داخل مخلوط‌کن بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا بافتی کرم‌مانند و شبیه به بستنی پیدا کند. برای طعم‌دارکردن آن از پودر قهوه یا شکلات تلخ، شکلات صبحانه تلخ، عسل، کره بادام زمینی و… استفاده کنید.

دسرها، تنقلات ، سالمندان، میوه‌های تازه با شکلات تلخ

میوه‌های تازه با شکلات تلخ

شکلات تلخ، منبع مهمی از آنتی‌اکسیدان است که در سلامت قلب، افزایش انعطاف‌پذیری رگ‌های خونی و کاهش فشارخون اهمیت دارد. میوه‌‌ها هم سرشار از فیبر و آب هستند. مقداری شکلات تلخ را روی حرارت ذوب کنید، سپس میوه یا میوه‌های مورد علاقه‌تان را در آن قرار دهید و میل کنید.

دسرها، تنقلات ، سالمندان، میوه‌های گریل‌شده،

میوه‌های گریل‌شده

میوه‌هایی مثل حلقه‌های آناناس، موز، سیب یا گلابی را روی تابه گریل (کبابی) کنید. با گریل کردن این میوه‌ها، آب آن کم شده و قند طبیعی میوه کاراملی می‌شود. به این ترتیب طعم بی‌نظیری از میوه‌ها را تجربه خواهید کرد.

دسرها، تنقلات ، سالمندان، بستنی ویفری،

بستنی ویفری

اگر خیلی زیاد هوس بستنی واقعی کرده‌اید گاهی این روش را امتحان کنید ولی به مقدار خیلی کم. یک قاشق غذاخوری بستنی وانیلی یا ماست شیرین یخ‌زده را بین دو لایه ویفر وانیلی قرار دهید. دور تادور بستنی را در شکلات تلخ رنده شده بغلتانید تا شکلات به اطراف بستنی بچسبد.
منبع: ineedgreatcare


نظر دهید

پاسخ دهید