شام خوشمزه؛ چند پیشنهاد ساده و راحت برای غذای امشب

وعده شام

شام یکی از وعده های غذایی است که می بایست سبک و ساده باشد و با دانستن چند دستور غذای برای این وعده غذایی می توانید به سرعت غذایی مناسب برای خود و خانواده تهیه کنید، با ما باشید تا چند پیشنهاد ساده برای وعده شام را به شما آموزش دهیم.

خاگینه ساده

طرز تهیه خاگینه ساده و خوشمزه

مواد لازم:
– تخم مرغ             5 عدد
– آرد                      6 قاشق غذاخوری
– ماست                 5 قاشق غذاخوری
– شکر                    2 پیمانه
– بیکینگ پودر         1 قاشق مرباخوری
– روغن مایع            به میزان لازم
– زعفران آب کرده     به میزان لازم

طرز تهیه:
در اولین مرحله نیاز است که یک ظرف مناسب برای پخت خاگینه انتخاب کرد. سپس تخم مرغ‌ها را در این ظرف شکسته و ماست را به آن اضافه می‌کنیم و به خوبی آن را هم می‌زنیم تا حالت کاملا یکدست و یکنواختی پیدا کند. در ادامه 1 قاشق مرباخوری بیکینگ پودر را به همراه آرد به کاسه اضافه کرده و مجدد با هم ترکیب می‌کنیم.

یک ماهیتابه مناسب را انتخاب کرده و مقداری روغن در آن ریخته و بر روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود. پیشنهاد می‌شود از شعله پخش کن استفاده شود.

پس از اینکه روغن داغ شد، حرارت را کم کرده و محتویات ظرف را به ماهیتابه انتقال می‌دهیم. درب قابلمه را گذاشته و در حدود 20 دقیقه به خاگینه فرصت می‌دهیم تا یک طرف آن کاملا سرخ شود و بعد طرف دیگر خاگینه را سرخ کرده و سرو می کنیم.

کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه و فوری

مواد لازم:

خیلی مواقع پیش میاد که ما وقت کافی برای تهیه غذا نداریم و باید خیلی سریع غذایی را تهیه کنیم، برای اینکه بتوانید در کمترین زمان یک شام خوشمزه  تهیه کنید، باید دستور تهیه انواع غذاهای سریع و آسان را بدانید.

– بادمجان            1 کیلو
–  پیاز                  1 عدد
–  سیر                 2 حبه
– کشک               1 لیوان
– گردو                 به میزان دلخواه
– نعنا خشک        2 قاشق چایخوری
– نمک و زردچوبه  به میزان لازم
– روغن               به میزان لازم

طرز تهیه:
بادمجان‌ها را در ابتدا پوست کنده و پس از خُرد کردن، آن‌ها را سرخ می‌کنیم. زمانی که بادمجان‌ها طلایی شد، آن‌ها را از روی گاز برداشته و برای اینکه روغن اضافه بادمجون‌ها گرفته شود، بهتر است از پدهای مخصوص جذب روغن استفاده کنیم.

در داخل قابلمه مقداری روغن ریخته و پیاز خرد شده به آن اضافه کرده و تفت می دهیم بعد از اینکه پیاز نرم و طلایی شده به آن سیر خرد شده اضافه کرده و کمی تفت می دهیم و در آخر نعناع خشک را به آن اضافه می‌کنیم و پس از اینکه در حد چند ثانیه سرخ شد، آن را از روی گاز برمی‌داریم. در این مرحله زردچوبه را به نعناع اضافه کرده چند ثانیه تفت میدهیم.

در این مرحله بادمجان ها را اضافه کرده و روی آن کمی آب می ریزیم تا بادمجانها بپزند بعد از پخت به آن کشک اضافه می کنیم و به وسیله یک کوشکوب بادمجان ها را له می کنیم و اجازه می دهیم چند دقیقه با کشک پخته شود تا طعم مواد خارج شود.

بعد از آن گردوها را کوبیده و اضافه می کنیم و شعله را خاموش می کنیم برای تزیین می توانید از کمی کشک و گردوی خرد شده روی کشک بادمجانتان استفاده کنید.

سوپ جو با شیر و خامه

طرز تهیه سوپ جو با شیر و خامه

مواد لازم:
– جو پوست کنده              200 گرم
– سینه مرغ ریز شده          100 گرم
– قارچ                             200 گرم
– هویج خرد شده              2 عدد
– جعفری خرد شده            2 قاشق سوپخوری
– خامه صبحانه                 100 گرم
– شیر                             1 لیتر
– آبلیمو                         2 قاشق سوپخوری
– فلفل سفید                   1 قاشق چایخوری
– نمک                           به میزان لازم

طرز تهیه:
در ابتدا جو را در قابلمه ریخته و سپس هویج را نیز اضافه می‌‎کنیم و در حدود 20 دقیقه منتظر می‌مانیم تا این مواد بپزند. اگر تمایلی به استفاده از شیر در این سوپ خوشمزه ندارید، می‌توانید از آب مرغ استفاده کنید.

مرغ را با یک عدد پیاز و هویج به موادی که در مرحله اول آماده کرده بودیم، اضافه کرده به طوری که نباید هیچ ادویه‌ای به آن اضافه کنیم.

برای اینکه سوپ تغییر رنگ ندهد از ادویه استفاده نمی‌کنیم. شیر را به جو اضافه کرده و صبر می‌کنیم تا با حرارت ملایم بپزد. بعد از اینکه جو کاملا پخته شده مرغ های پخته شده را ریش ریش کرده و به آن اضافه می کنیم قارچ و هویچ و نمک و فلفل را نیز اضافه کرده و اجازه می دهیم تا سوپ ما جا بیفتد در مرحله آخر به آن خامه اضافه کرده و شعله را خاموش می کنیم و برای تزیین روی آن جعفری می ریزیم و سرو می کنیم.

 سالاد استیک و نودل

طرز تهیه سالاد استیک و نودل

مواد لازم:
– فیله گوساله                   ۱۰۰ گرم
– پیازچه حلقه شده           ۲ عدد
– سس سویا                    ۲ قاشق غذاخوری
– بادام هندی یا آجیل       ۲۵ گرم
– نودل                           ۲۵ گرم
– برگ کاهو یا اسفناج      ۵۰ گرم خرد شده
– هویج                          2 عدد
– تربچه خرد شده            نصف پیمانه
– گوجه گیلاسی              ۵ عدد
– لیمو ترش                   ۱ عدد
– فلفل سیاه و قرمز         به میزان کافی
– زنجبیل                       ۱ قاشق چایخوری
– پودر سیر                    ۱ قاشق چایخوری
– روغن کنجد                 ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
استیک را با خلال‌های نازک برش بزنید، آن را با سس سویا، پودر سیر، فلفل سیاه آغشته کنید و حداقل نیم ساعت در یخچال نگهداری کنید تا طعم‌دار شود.

بادام هندی را در تابه‌ای تفت دهید تا طلایی شود. سپس آن را کنار بگذارید. نودل‌ها را طبق دستور روی بسته‌بندی آماده و آبکش کنید.

روغن کنجد را در تابه ریخته، آن را کاملاً داغ کنید. استیک‌ها را داخل تابه ریخته با حرارت متوسط رو به بالا به مدت ۸ دقیقه به هم بزنید و تفت دهید. تفت دادن طولانی یا با حرارت کم باعث می‌شود گوشت آب خود را از دست داده و خشک شود. سپس آن‌ها را از تابه خارج کنید.

زنجبیل، آبلیمو، فلفل قرمز و بقیه سس سویا را به همراه نودل در تابه بریزید و ۵ دقیقه تفت دهید. سپس آن را به کاسه‌ای منتقل کنید. برگ‌های کاهو، هویج، تربچه، گوجه و پیازچه‌ها را درون کاسه ریخته و با نودل مخلوط کنید. استیک و آجیل‌های تفت داده شده را روی غذا بریزید و نوش جان کنید.

 سالاد استیک و نودل

طرز تهیه سالاد استیک و نودل خوشمزه برای شام

مواد لازم:
– سبزی (تره، گشنیز، جعفری و شوید)           500 گرم
– تخم مرغ                                               3 عدد
– نمک، زردچوبه و فلفل سیاه                       به میزان لازم
– روغن سرخ کردنی                                    به میزان لازم

طرز تهیه:
در ابتدا سبزیجات کوکو را با آب و با دقت شسته و پس از آن صبر می‌کنیم تا خشک شوند. پس از اینکه آب سبزی‌ها رفت، وقت آن است که سبزی‌ها را خُرد کنیم.

سبزی‌های خُرد شده را در ماهیتابه ریخته و با مقدار کمی روغن سرخ می‌کنیم تا آب آن تبخیر شود. باید به این نکته توجه شود که بیش از اندازه نباید سبزی‌ها سرخ شود چون رنگ آن‌ها تیره می‌شود. پس از اینکه تفت دادن سبزی‌ها تمام شد، آن‌ها را از ماهیتابه خارج کرده و صبر می‌کنیم تا خنک شوند. سپس تخم مرغ ها را اضافه کرده و نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه می کنیم و کاملا مخلوط می کنیم تا مواد کوکو یکدست شود.

داخل یک ماهیتابه روغن ریخته و مواد را به ماهیتابه اضافه می کنیم و درب آن را می گذاریم، حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم که یک طرف کوکوی ما آماده شود بعد برش زده و کوکو را برمیگردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود به همین سادگی یک شام خوشمزه آماده شد.

 تاس کباب رژیمی

طرز تهیه تاس کباب رژیمی

مواد لازم:
– گوشت تکه ای              400 گرم
– پیاز                             3 عدد
– هویج                          4 عدد
– سیب زمینی                  4 عدد
– گوجه فرنگی گیلاسی       8 عدد
– رب گوجه فرنگی            2 قاشق غذاخوری
– پودر لیمو                     1 قاشق چایخوری
– بِه بزرگ                       2 عدد
– بادمجان                      2 عدد
– آلو                               به میزان دلخواه
– نمک و فلفل و زردچوبه    به میزان لازم
– روغن زیتون                  2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
در اولین مرحله باید مواد اولیه را به صورت حلقه ای و یک اندازه خُرد کنیم.  اگر از گوشت در تهیه تاس کباب استفاده می‌کنید لازم است که آن‌ها را به صورت نازک برش دهیم.

در این مرحله پیازها را نیز به صورت حلقه‌ای و متوسط خُرد کرده و تفت می دهیم و گوشت را به آن اضافه می کنیم و کاملا تفت می دهیم حالا رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم و نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا گوشت ما نیم پز شود.

بعد از اینکه گوشت ما کمی تمام مواد را به آن اضافه کرده و حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم تا تاس کباب ما کاملا جا بیفتد. نوش جان

لیست غذای سریع و ساده برای وعده شام

خوردن شام به موقع و زود علاوه بر این‌که حس و حال خوبی دارد، می‌تواند از بدن در برابر بیماری‌های قلبی، افسردگی و فشار خون بالا مقابله نماید.

شام یکی از وعده‌های غذایی مهم است پس سعی کنید آن را حذف نکنید زیرا در هنگام گرسنگی بدن شما از انرژی ذخیره‌شده در بدن استفاده می‌کند که کاهش انرژی در بدن سبب کمبود مواد معدنی و ویتامین‌های موردنیاز بدن می‌شود و درنتیجه عملکرد سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود.

سوسیس بندری

سوسیس بندری

سوسیس بندری غذایی است ساده و راحت که در اکثر میهمانی‌ها سرو می‌شود. سوسیس بندری از ترکیب سوسیس، رب گوجه فرنگی و سیب زمینی درست شده است و برای وعده شام غذایی ساده و سریع است.

کوکوی سیب زمینی و کدو

این غذا با فر تهیه می شود و نیازی به سرخ کردن در روغن ندارد. به خاطر اینکه این غذا بسیار ساده و سریع تهیه می شود برای شام انتخاب مناسبی است. 

سالاد الویه

سالاد الویه یک غذای دوست داشتنی و راحت برای همه موقعیت ها به حساب می آید. اگر یک غذای سریع میخواهید؟ سالاد الویه را انتخاب کنید.

غذای سنتی کله جوش

یک غذای ساده و مقوی برای شب کله جوش است. کله جوش به روش‌های مختلف درست می شود و این غذا برای وعده شام بسیار سبک و مغذی است.

 

سالمون برگر یا کوکوی ماهی

سالمون برگر یا کوکوی ماهی

یک غذای ساده دریایی که میتوانید با ماهی سالمون درست کنید، ترکیب فیله ماهی سالمون با کمی پودر سوخاری، تخم مرغ، سس و آبلیمو. میتوانید این برگر دریایی را گریل کرده یا سرخ کنید.

پیراشکی مرغ و قارچ

یک فینگرفود خوشمزه  با کمترین کالری برای شام یک انتخاب مناسب است. برای تهیه این پیراشکی خوشمزه از قارچ و مرغ استفاده کنید. برای تهیه خمیر پیراشکی از آرد و شکر و تخم مرغ استفاده می شود در داخل پیراشکی نیز به طور اختیاری می توانید هر موادی بریزید.

سالاد مرغ با پنیر لیقوان

سالاد بهترین انتخاب برای شام است. سالاد مرغ نیز یکی از همین انتخاب‌ها است. سالاد مرغ را با مواد مختلفی می‌توانید درست کنید. برای طرز تهیه سالاد مرغ با پنیر لیقوان به موادی مانند کاهو، گوجه فرنگی، مرغ آبپز شده، پیاز حلقه شده، پنیر لیقوان و مقدار کمی سبزی شاهی با ریحون نیاز داریم.

 

سالاد سزار

سالاد سزار

ترکیب سینه مرغ با کاهو، پنیر و گوجه و سس رژیمی چیزی که سالاد سزار رو همه گیر کرده اینه که خیلی راحت میشه با تغییرات کوچک اون رو به شکل های مختلف درست کرد. اگه فکر میکنید سالاد شما رو سیر نمیکنه میتونید به این غذای ساده کمی پاستا اضافه کنید. اگه پنیر پارمزان ندارید از پنیر تازه استفاده کنید. 

کتلت تن ماهی

کتلت تن ماهی با کمی سیب زمینی، آرد، پنیر چدار و تخم مرغ تهیه می شود. میتواند یک غذای ساده برای شام باشد.

سالاد ماکارونی

اگر دوست دارید یک غذای ساده برای شام تهیه کنید، سالاد ماکارونی پیشنهاد خوبی است، سالاد ماکارونی از آن دست غذاهایی است که همه دوستش دارند.

با مقداری ماکارونی، گوجه فرنگی، خیارشور، نخود فرنگی و کالباس می توانید دل همه را به دست آورید.   


این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .

نظر دهید

پاسخ دهید