طرز تهیه ماهی انگشتی با چاشنی سبزیجات

ماهی انگشتی خوشمزه یک وعده ی غذایی سالم و مقوی برای افرادی است که به صورت حرفه ای ورزش می کنند و به دنبال یک غذای کم کالری هستند.

بازدید :

زمان تقریبی مطالعه :

تاریخ :

ماهی انگشتی با سبزیجات

افرادی که ورزش می کنند باید به فکر تغذیه سالم خود هم باشند ، تغذیه در افراد ورزشکار حتی از میزان فعالیت ورزشی که در طول هفته انجام می‌دهند هم مهم‌تر است. ممکن است برخی از افراد از غذاهای کم کالری تکراری خسته شده باشند. در این مطلب می خواهیم غذایی سالم ، جدید و خوش طعم را معرفی کنیم.

ماهی و سبزیجات موجود در این غذا هر یک فواید و خواص فراوانی برای سلامتی بدن دارد.این غذای خوشمزه علاوه بر اینکه برای ورزشکاران مناسب است، غذایی کامل و مفید برای کودکان هم می باشد.از این رو پیشنهاد می کنیم این غذای خوشمزه را درست کنید تا به یک وعده ی غذای سالم و مورد علاقه ی شما تبدیل شود.

طرز تهیه ماهی انگشتی خوشمزه با چاشنی سبزیجات

مواد لازم:

فیله ماهی بدون پوست500 گرم

نان تست سفید50 گرم

لیمو ترش یک عدد

شوید تازه (خرد شده)دو قاشق غذاخوری

پیازچه تازه دو قاشق غذاخوری

 جعفری تازه (خرد شده)دو قاشق غذاخوری

آرد دو قاشق غذاخوری

تخم مرغ (زده شده)یک عدد

روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای تهیه این ماهی انگشتی خوشمزه ابتدا باید نان تست سفید را داخل غذاساز بریزید و چند پالس بزنید تا کاملا خرد شود. بهتر است از نانی استفاده کنید که کمی خشک شده باشد. بنابراین می‌توانید نان را چند ساعت داخل یک ظرف در دمای محیط قرار دهید تا کمی خشک شود.

در مرحله ی بعدی لیموترش، شوید، پیازچه و جعفری را بشویید و داخل یک آبکش بریزید تا کاملا خشک شوند. پوست لیمو را رنده کنید و همراه پیازچه، آرد، جعفری و شوید داخل غذاساز به نان خرد شده اضافه کنید تا آرد سوخاری به رنگ سبز روشن شود. به مقدار لازم نمک و فلفل نیز اضافه کنید.

  بهتر است از نانی استفاده کنید که کمی خشک شده باشد. بنابراین می‌توانید نان را چند ساعت داخل یک ظرف در دمای محیط قرار دهید تا کمی خشک شود.

سپس مواد داخل غذاساز را داخل یک کاسه بریزید. فیله ماهی را به صورت تکه‌های 5 سانتی‌متری برش دهید. تخم مرغ را داخل یک ظرف بشکنید. تکه‌های ماهی را بعد از این که داخل تخم مرغ زدید، داخل پودر سوخاری بغلتانید و کنار قرار دهید. در این مرحله  هم می‌توانید بلافاصله ماهی‌ها را سرخ کنید و هم این که آن‌ها را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید و سپس سرخشان کنید.

اگر ماهی ها را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید،بیشتر مزه دار می شود و در نتیجه طعم بهتری خواهد داشت.

برای سرخ کردن ماهی‌ها ،روغن داخل تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن حسابی داغ شود. تکه‌های ماهی انگشتی را داخل روغن سرخ کنید. هر طرف ماهی را حدود یک تا دو دقیقه سرخ کنید و آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. سپس آن‌ها را روی یک دستمال تمیز بچینید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. وقتی تمام تکه‌های ماهی سرخ شدند، آن‌ها را همراه سس برنیز یا سس هالوپینو سرو کنید.


این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .

نظر دهید

پاسخ دهید