نظرات مدیرعامل سول‌سایکل در مورد حفظ رشد در یک صنعت زودگذر

نویسندگان: ملانی ویلان

همه‎‌چیز به دوستی و جامعه مربوط می‌شود.

من یک قانون دارم: وقتی چیزی را از سه نفر مختلف می‌شنوم، باید آن را امتحان کنم. در سال 2008 چند نفر از دوستانم در مورد سول‌سایکل صحبت کردند. در آن زمان دو سال از تأسیسش گذشته بود و تنها یک استودیو در بخش شمال غربی منهتن داشت. بلافاصله کنجکاو شدم. کلاس‌های تناسب ‌اندام گروهی را دوست داشتم و به دویدن عادت داشتم، اما دوچرخه نزده بودم. چند باری دوچرخه ‌ثابت را داخل خانه امتحان کرده بودم، اما خیلی لذت نبرده بودم. دوستانم وعده داده بودند که این استودیو فرق می‌کند.

فرق می‌کرد. اولاً استودیو در انتهای یک سالن بلند چپانده شده بود. یک بوی ملایم گریپ‌فروت از راهرو می‌آمد. کلاس پر بود، اما نوعی احساس دوگانگی داشتم. از طرفی احساس تنهایی می‌کردم و از طرفی انگار با سایر دوچرخه‌سوارها متحد شده بودم. تک‌تک آهنگ‌های داخل فهرست پخش، ریمیکس یا ترکیبی از موسیقی‌های مورد علاقه‌ام بودند. مربی آنجا کاریزما و اعتبار داشت. انرژی او و اشتیاق موجود در اتاق مسری بود. کلاس حقیقتاً سرگرم‌کننده بود. پس از کلاس، دوچرخه‌سوارها با صورت‌هایی قرمز در لابی جمع می‌شدند و بیش از آنچه آن فضای کوچک می‌طلبید در آن وقت می‌گذراندند. مشخص بود که آنجا فراتر از یک استودیوی تناسب‌اندام است – سول‌سایکل یک تجربه‌ی حسی به همراه گروهی متعهد از هواداران بود. یک جلسه رفتم و با همان یک بار متوجه شدم که چرا این کسب‌وکار کوچک شهری می‌تواند پیشرفت کند.

نظرات مدیرعامل سول‌سایکل در مورد حفظ رشد در یک صنعت زودگذر

در سال 2012 به‌صورت تمام‌وقت به سول‌سایکل پیوستم تا عملیات کمپانی را توسعه دهم و هدایت کنم و در سال 2015 نیز مدیرعامل آنجا شدم. در هر دوی این مسئولیت‌ها، رشد کسب‌وکار و نام تجاری را هدفم قرار داده بودم. زمانی که برای اولین بار به تیم پیوستم، می‌اندیشیدیم که سول‌سایکل پتانسیل اجرای عملیاتی در 20 الی 25 موقعیت از شهرهای ساحلی ایالات متحده را دارد. امروز 74 استودیو داریم و به‌صورت ثابت هر ساله حدود 15 مکان را در شهرهای غیرساحلی نظیر شیکاگو، دالاس، آستین و هیوستون اضافه می‌کنیم. به‌تازگی اولین استودیوی بین‌المللی خودمان را در تورنتو افتتاح کردیم. هم‌اکنون می‌دانیم که راهی طولانی برای پیشرفت داریم.

در هنگام توسعه، کاملاً نسبت به پرتگاه‌های احتمالی آگاهی داریم. عملکرد صنایع مربوط به تناسب‌اندام و سلامتی به شکل چرخه‌ای است. این امر برای ورزش و رژیم غذایی نیز صدق می‌کند. این فضایی است که چیزهای مختلف می‌آیند و می‌روند و امکان دارد برخی الگوها کلاً ناپدید شوند. احتمالاً نمونه‌هایی را به خاطر می‌آورید: جازرسایس و تائه ‌بو و مجموعه‌ای پیوسته از محصولات تناسب‌اندام که عمر کوتاهی داشتند – همان نوع محصولاتی که در آگهی‌های اطلاعاتی فروخته می‌شوند. برخی از ورزش‌ها صرفاً تکرار مکررات هستند؛ خستگی، بی‌حوصلگی و انحراف مستولی می‌شود و افراد تصمیم می‌گیرند سراغ موردی جدید بروند. چالش من اینجاست که هیچ‌گاه نگذارم سول‌سایکل در این دام گرفتار شود.

ما خودمان را یک کمپانی تناسب‌اندام نمی‌بینیم؛ ما بازیگری در اقتصادهای تجربی و وسیع‌تر هستیم. متوجه شدم که هوشمندانه‌ترین تصمیماتمان از طریق درک و ارتباط با مشتریان حاصل می‌شوند. بهترین بستر آزمون برای رشد در داخل دیوارهای استودیوی آینه‌ای‌ ما نهفته است. روش استخدام و تعلیم مربیانمان به‌شدت با سایر کمپانی‌های تناسب‌اندام تفاوت دارد، زیرا آن‌ها قرار است نقشی اساسی در تجربه‌ی دوچرخه‌سوارهایمان داشته باشند. مربیان ما همانند مرشدهایی الهام‌بخش هستند که موجب افزایش قدرت ورزشکاران بر روی دوچرخه‌ها و در زندگی‌شان می‌شوند. روی آن‌ها حساب می‌کنیم تا جنبه‌های منحصربه‌فردی را به هر کلاس ببخشند، آن تجربه را بومی کنند و ارتباطشان را با سایر گروه‌های جامعه برقرار نمایند. روی آن‌ها حساب می‌کنیم تا هر ماه الهام‌بخش صدها هزار ورزشکار شوند، یعنی همان احساساتی که نزدیک به یک دهه پیش در اولین تجربه‌ی خودم داشتم.

یک تجربه بساز

حرفه‌ی من در زمینه‌ی توسعه‌ی شرکت از سال 1999 و در هتل‌های استاروود آغاز شد. کمپانی به‌تازگی مالکیت نام‌های تجاری شریتون و وستین را کسب کرده و نام تجاری دابلیو را اجرایی کرده بود. بر روی استراتژی برند، امور مالی شرکت و مالکیت بر املاک کار کردم. این یک دوره‌ی آموزشی خارق‌العاده برای توسعه‌ی اولین تجربه‌ی کاری‌ام بود. کارکرد و حسی که فضاهای عمومی هتل داشتند را مورد بازنگری قرار دادیم. فهرست پخش‌های گلچین‌شده را به کار گرفتیم، نورپردازی را اصلاح کردیم و توانستیم انرژی و حس لازم را ایجاد کنیم تا جامعه‌ی محلی نیز به‌اندازه‌ی مشتریان جذب و راضی شوند. از استاروود به ویرجین گروپ رفتم، جایی که چهار سال را بر روی اجرای طرح «ویرجین آمریکا» فعالیت کردم. تجربه‌ی موقعیت خود را مورد موشکافی قرار دادیم. راه‌هایی را برای غافلگیر کردن و لذت مسافران پیشنهاد دادیم تا خستگی‌های بدوی و ابتدایی پرواز را کنار بزنند. در سال 2007 در قالب معاون توسعه‌ی کسب‌وکار به اکیناکس پیوستم تا به گسترش جامع‌ترین نام تجاری تناسب‌اندام در کشور یاری برسانم: تمرینات شخصی، چشمه‌ی آب گرم، بوتیک و یک گروه ورزشی در زیر یک سقف.

نظرات مدیرعامل سول‌سایکل در مورد حفظ رشد در یک صنعت زودگذر
یک کلاس سول‌سایکل در شهر نیویورک

در سال 2010، مدیرعامل اکیناکس با مؤسسان سول‌سایکل، جولی رایس و الیزابت کاتلر، دیدار کرد. با توجه به اینکه در آن زمان تنها 5 استودیو داشتند برای حفظ پیشرفت باید شریک پیدا می‌کردند. آن‌ها تخصص در مالکیت بر املاک و اجرای عملیات را در اکیناکس دیده بودند. تا سال 2016، اکیناکس 97 درصد از سهام کمپانی را در اختیار داشت. در طول این پروسه، زمان زیادی را با جولی و الیزابت گذراندم و بر روی بیشینه‌سازی پتانسیل نام تجاری و البته حفظ فرهنگ منحصربه‌فرد آن تمرکز کرده بودیم. در سال 2012 و 9 ماه بعد از اولین سرمایه‌گذاری اکیناکس، به‌صورت تمام‌وقت به سول‌سایکل پیوستم.

تجربه‌ی من در قالب صنعت هتلداری بهترین آماده‌سازی محسوب می‌شد. از همان ابتدا، جولی و الیزابت سول‌سایکل را به‌عنوان کمپانی مهمان‌نوازی از مشتریان می‌دیدند که ورزش صرفاً یکی از ابعاد این نام تجاری بود. مشتاق‌ترین مشتریان ما بیشتر در مورد برقراری رابطه و رفاقت با مربیان و سایر ورزشکاران صحبت می‌کردند تا اینکه صرفاً به پروسه‌ی ورزش اشاره کنند. ترک یک استودیوی تاریک، درحالی‌که عرق کرده‌ای و اسپندکس پوشیده‌ای و سپس گام گذاشتن به یک لابی روشن و شلوغ باعث می‌شود که موانع برداشته شوند و انجام گفتگو میانتان راحت‌تر شود. برای بسیاری از افراد دوستی در سول‌سایکل به معنای آغازی برای تغییرات بزرگ‌تر در زندگی‌شان است. آن‌ها بهتر خوردن را شروع می‌کنند. خواب در اولویت‌هایشان قرار می‌گیرد. به شکلی کاملاً ارگانیک، سبک زندگی مثبت‌تری را برمی‌گزینند. امیدها به واقعیت بدل می‌شوند.

نظرات مدیرعامل سول‌سایکل در مورد حفظ رشد در یک صنعت زودگذر
لحظات بزرگ در تمرینات گروهی برخی از تمرینات گروهی محبوب می‌شوند و محبوب می‌مانند. بقیه از دور می‌افتند. یک نمونه:
دهه‌ی 80: ‌جازرسایز، این شرکت در سال 1969 توسط جودی شپارد میست، لیسانسیه‌ای از دانشگاه شمال غربی که رقص هم تدریس می‌کرد، تأسیس شد و در دهه‌ی 80 به اوج محبوبیت رسید. امروز 8300 فرانشیز دارد، از موسیقی پاپ استفاده می‌کند و حرکاتی از کیک‌بوکسینگ را به کار می‌گیرد.

بزرگ‌ترین دارایی‌ ما

«کالری‌های سوخته» بخشی از چیزی هستند که به دوچرخه‌سوارانمان تحویل می‌دهیم. قابلیت سنجش به‌صورت کمّی اهمیت دارد، اما بارها شنیده‌ایم که تیم ما دلیل مراجعه‌ی مجدد ورزشکاران محسوب می‌شود. از طریق مصاحبه‌های رفتاری و بررسی‌های دقیقمان متوجه شدم که تیم‌های ما انگیزه‌ی لازم را ایجاد می‌کنند تا زمانی که ورزشکار در استودیوهای ما سپری می‌کند را به بهترین ساعات روزش تبدیل کنند. این امر ساده اما مشهود است، افرادی که خودشان تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، دوست دارند دیگران را به این کار تشویق کنند.

مربیان ما بزرگ‌ترین دارایی‌مان هستند. آن‌ها ورزشکاران را طی 45 دقیقه به یک سفر فیزیکی، احساسی و موسیقیایی می‌برند که همانند یک تئاتر است. ممکن استد چند بار در هفته با یک مربی یکسان کلاس داشته باشید، ولی هر بار تجربه‌ی متفاوتی را سپری کنید. گزینه‌ی عملکرد خودکار را برای دستگاه نداریم. نورپردازی، فهرست‌های پخش، کلمات تشویق‌کننده – همه‌چیز به‌صورت آنی برای گروه دوچرخه‌سواران حاضر در اتاق تنظیم می‌شوند. تنها موردی که همیشه وجود دارد چالش جسمی خارق‌العاده در این کلاس‌ها است.

نظرات مدیرعامل سول‌سایکل در مورد حفظ رشد در یک صنعت زودگذر
دهه‌ی 90: تائه بو
در اصل تائه بو توسط بیلی بلنکس، مربی تناسب‌اندام آمریکایی، ساخته شد آن‌هم درحالی‌که در زیرزمین خانه‌اش و با پخش موسیقی متن فیلم راکی ورزش می‌کرد. در 1992، یک ویدئوی ورزش منتشر کرد که به یکی از محبوب‌ترین آگهی‌های اطلاعاتی در آن دهه تبدیل شد و میلیون‌ها کپی از آن به فروش رفت. بلنکس کماکان در حال تولید ویدئوهای تائه بو است، اما زیر سایه‌ی بیچ‌بادی قرار گرفته که به‌واسطه‌ی فروش بسته‌ی P90X معروف شده است.

برای به‌کارگیری مربیان فوق‌ستاره، اولویت زیادی را برای شخصیت و بیان فردی قائل می‌شویم – برنامه‌ی آموزشی ما سایر خلأها و کمبود اطلاعات مربوط به دوچرخه‌ثابت را برطرف می‌کنند. برای حفظ آن ستاره‌ها، مدلی داریم که برای مسیر حرفه‌ای ارزش قائل می‌شود. حقوق‌هایی بالاتر از بازار را به آن‌ها می‌پردازیم و 78 درصد از مربیانمان به‌صورت تمام‌وقت در سول‌سایکل کار می‌کنند و از بیمه‌‌ی درمانی، مرخصی‌های باحقوق و ادامه‌ی تحصیل بهره می‌برند که خیلی در این صنعت عرف نیست (آن‌ها همچنین دسترسی رایگان به تمامی پزشکان کادر ما دارند). نرخ حفظ مشتریان ما در طول چند سال گذشته از 95 درصد هم بیشتر شده است. حدود 20 درخواست را برای هر یک از موارد جدید در برنامه‌ی تمرینی‌مان داریم. مربیان یک آموزش شدید و 12 هفته‌ای را در مقرمان واقع در نیویورک می‌بینند، جایی که همه‌چیز از المان‌های ورزش تا درک موسیقیایی و آناتومی و بیومکانیک به آن‌ها آموخته می‌شود. زمانی که وارد عرصه شدند، سرمایه‌گذاری بیشتری روی تعلیم و توسعه‌ی آن‌ها انجام دادیم. از آنجایی‌که یک کمپانی رشد هستیم، آن‌ها متوجه می‌شوند که با کار برای ما می‌توانند بازارهای جدیدی پیدا کنند، به مسئولیت‌های رده‌بالاتر در ناحیه‌ی خود برسند و مخلص کلام رشد کنند.

چیزی که ما را منحصربه‌فرد می‌کند

خیلی زود پس از اینکه مدیرعامل شدم، دیدگاه خودمان را به سمت عموم چرخاندیم. اما بازار سهام برنامه‌های خودش را داشت. با تغییر اقلیم و وضعیت مالی خصوصی بودن را انتخاب کردیم، زیرا جا پای کمپانی آن‌قدر محکم بود که لزومی نداشت برای ورود به بازار عمومی عجله کنیم. مدام با سوالاتی در مورد مطلوبیت و ماندگاری نام تجاری خودمان مواجه می‌شدم. یکی از سوالاتی که غالباً پرسیده می‌شد همین بود: «چرا سول‌سایکل این‌قدر ذهن مردم را به خود مشغول کرده – و از کجا می‌دانید این اشتیاق باقی خواهد ماند؟». من به‌عنوان یک مدیرعامل جدید، فرصت خوبی برای لحاظ کردن نگرانی‌هایشان داشتم و باید راهکاری برای پاسخ به آن‌ها پیدا می‌کردم.

وقتی سول‌سایکل شروع به کار کرد، صنعت تناسب‌اندام به‌خوبی جا نیافتاده بود. با بحث فراوان، فضا را ایجاد کردیم. رقبای جدید در حال افتتاح باشگاه دوچرخه‌ثابت، اردوی تمرینی و سایر استودیوهای ترکیبی در یک بازار به‌شدت تکه‌تکه و منفصل بودند. به سایر کمپانی‌های دوچرخه‌ثابت یا آن‌هایی که در فضای تناسب‌اندام فعالیت می‌کردند خیلی توجه نکردیم، اما رقابت ما را به چالش وا می‌دارد تا نوآوری کنیم و ارتباطمان را با نیازهای مشتریان اصلی برقرار نماییم – همین مشتریان قدرتمندترین سفرای نام تجاری ما هستند.

برخی از بهترین دروس عبرت از طریق منابع بیرون از صنعت نشات می‌گیرند. نحوه‌ی آموزش پرسنل در دیزنی و رویکردی که استارباکس برای جهت‌دهی به مجموعه‌ی فروشگاه‌هایش پی می‌گیرد را در نظر گرفتیم. نحوه‌ی افزودن محصولات دیجیتال جدید توسط ایربی‌ان‌بی را مشاهده کردیم، درحالی‌که هنوز قبلی‌ها در چرخه می‌مانند. مشتاقان سول‌‎سایکل به شما خواهند گفت که صرفاً یکی دو چیز نیست که سول‌سایکل را منحصربه‌فرد می‌کند – بلکه ترکیبی از مسائل مختلف تاثیرگذار هستند. نگرش پرسنل برای خوشامدگویی، کاریزمای مربیان حاضر در صحنه، کلکسیون پوشاک ما و حتی وب‌سایتمان تاثیر دارند. مقلدها به‌سختی می‌توانند یکی از این موارد را کپی کنند، چه برسد که بخواهند همه را با هم داشته باشند.

نظرات مدیرعامل سول‌سایکل در مورد حفظ رشد در یک صنعت زودگذر
دهه‌ی 2000: زومبا
آلبرتو پرز، مربی تناسب‌اندام، در حال تدریس ایروبیک در شهر کالی از کشور کلمبیا بود، تا اینکه یک روز در اواخر دهه‌ی 90، نوارهای معمول خود برای ورزش را فراموش کرد. او از سالسا و موسیقی مرنگا و بداهه‌پردازی بهره گرفت و نوعی رقص و جنبش لاتین برانگیخت. در سال 1999 آن را به میامی برد؛ در 2002 اسم زومبا را برای آن ثبت کرد و دی‌وی‌دی‌های آن را در آگهی‌های اطلاعاتی می‌فروخت. در نهایت کلاس‌های زومبا در 200 هزار موقعیت مکانی مختلف در سرتاسر دنیا تدریس می‎شوند.

همواره به دنبال کپی‌کارهای رسوا هستیم که به دارایی‌های معنوی ما تجاوز می‌کنند. اگر ببینیم که استودیویی در تلاش است خودش را به‌جای سول‌سایکل جا بزند، به دنبال راه‌حل می‌رویم. یک استودیو در بیرون از آمریکای شمالی پیدا کردیم که دقیقاً شبیه به استودیوهای منهتن ما بود و لوگو و شعار ما روی دیوارهایش بودند. به شکل جدی اما مناسب مالکان آن استودیو را مورد پیگرد قرار دادیم و مجبورشان کردیم که تغییرات را انجام دهند.

البته این موضوع هیچ‌وقت در استراتژی ما نبوده، اما ارباب‌رجوع‌های مشهوری را علی‌الخصوص در نیویورک و لس‌آنجلس جذب کردیم. برخی مردم فکر می‌کنند که اتکا به شخصیت‌های مشهور و هیاهوی پیرامون آن‌ها، فرمی زودگذر و مد روز است. قطعاً شخصیت‌های مشهور توجهات را به سمت ما جلب کردند، اما هیچ کار ویژه‌ای برای جلب آن‌ها انجام نمی‌دهیم. با توجه به شنیده‌های ما، مشتریان رده‌بالا از اینکه می‌توانند در کنار مردم ورزش کنند و مربیانمان هیچ‌گاه تلاشی برای جلب توجه به سمتشان انجام نمی‌دهند، بسیار ممنون و متشکر هستند. میشل اوباما در سال 2014 و پس از افتتاح یک استودیوی جدید در واشنگتن، در آنجا ورزش کرد. می‌دانستم که او آنجاست، اما هیچ‌چیزی را به خاطر حضور او تغییر ندادیم. او از اینکه یکی از 60 شرکت‌کننده‌ی کلاس بود و می‌توانست با شنیدن یک فهرست پخش خارق‌العاده دوچرخه‌ثابت بزند و عرق کند، لذت می‌برد … دقیقاً همانند همه‌ی ما. به‌زودی چند بار در هفته او را در استودیو می‌دیدیم.

موقعیت مکانی، موقعیت مکانی

انتخاب موقعیت مکانی صحیح برای استودیوی جدید یک دانش است و ما تحقیقاتمان را یک سال پیش از مقدمات ساخت آغاز می‌کنیم. حضور در همان محله و شنیدن سخنان افرادی که قصد ورزش دارند، بهترین رویکرد است و هیچ جایگزینی ندارد. آن‌ها در زمان‌های آزاد خود چه می‌کنند؟ کجا و کی ورزش می‌کنند؟ چه چیزی آن‌ها را صبح زود از رختخواب بیرون می‌آورد؟ با درک سبک زندگی آن‌ها می‌توانیم یک استودیو برایشان بسازیم. و البته می‌توانیم متوجه شویم که کدام‌یک از مربیان ما می‌توانند مردم را به این بازار جدید جلب کنند.

وقتی به بحث املاک نگاه می‌کنیم، بسیار انطباق‌پذیر هستیم. استودیوهای ما از 2500 به 3500 فوت مربع افزایش یافتند – یک ردپای نسبتاً کوچک تا بتوانیم وارد فضاهایی شویم که برای خرده‌فروش‌های سنتی جواب نمی‌دهند. ما به پارکینگ اهمیت می‌دهیم، اما لزومی ندارد در خیابان‌های اصلی باشیم، زیرا به یک مقصد تبدیل شده‌ایم. به‌مرور به یک نام تجاری مطلوب برای صاحبان املاک تبدیل شده‌ایم، زیرا ترافیک و انرژی را به آن محل می‌آوریم و همین‌ها می‌توانند وضعیت سایر مستاجرانشان را بهبود دهند. به‌واسطه‌ی پروسه و رویکرد منظم و کنترل‌شده‌ی خود، تاکنون توانسته‌ایم تمامی تصمیمات مربوط به موقعیت مکانی را به‌درستی اتخاذ کنیم: سابقه نداشته هیچ‌‌کدام از استودیوهای کمپانی بسته شوند.

گسترش نام تجاری

وقتی صحبت از نوآوری می‌شود، کارهایی را انجام می‌دهیم که انتظارش را دارید. همواره به دنبال بهبود طراحی استودیوهایمان هستیم که برخی افراد آن‌ها را با اپل استورها مقایسه کرده‌اند. مثلاً داخل کمدها شارژر آیفون می‌گذاریم، زیرا ایستگاه‌های شارژ که در میزهای پذیرش قرار دارند شلوغ می‌شوند. امسال قرار است دوچرخه‌های نسل جدیدمان را معرفی کنیم که از مقاومت مغناطیسی و رانشگر کمربند کربن استفاده می‌کنند. آن‌ها بهتر از دوچرخه‌های کنونی هستند که از مقاومت اصطکاکی بهره می‌گیرند: آن‌ها سواری نرم‌تر و دوام بالاتری دارند. دسته‌ی دوچرخه‌ها را مجدداً طراحی کرده‌ایم تا با هنر رقص ما همخوانی داشته باشند و ثباتشان برای انجام ورزش‌های بالاتنه بر روی دوچرخه افزایش بیابد. با افزایش قدرت دوچرخه‌هایمان، ورزش ما نیز به تحول خود ادامه می‌دهد. امروز مربیان ما به مقدار بیشتری از ورزش‌های شدید در بازه‌ی زمانی کوتاه‌ استفاده می‌کنند و دمبل‌ها نسبت به چند سال پیش سنگین‌تر شده‌اند.

همچنین پوشاک و سایر دسته‌بندی‌های خودمان را گسترش می‌دهیم. پس از اینکه جولی و الیزابت اولین استودیوی سول‌سایکل را راه انداختند، 2 هزار دلار باقی‌مانده داشتند، بنابراین روی تی‌شرت‌ها چاپ کردند. اولین دسته در 24 ساعت اول فروخته شد. پارسال 14 کلکسیون پوشاک معرفی کردیم که هر کدام ترکیبی از عملکرد و سبک زندگی را در خود داشتند – نوعی پوشاک که می‌توانید بیرون از استودیو نیز بپوشید. در سال 2016 رشد درآمد این تجارت‌ها در استودیوهای جاافتاده‌ی ما از رشد درآمد دوچرخه‌سواری جلو زد. مردم لوگوی ما را به‌عنوان نشان افتخار می‌پوشیدند و به دنیا می‌گفتند که به این جامعه تعلق دارند.

همچنین به افزایش گستردگی جامعه‌ی خود ادامه دادیم. زمانی که سول‌سایکل برای اولین بار افتتاح شد، دوچرخه‌سوارهای ما همگی خانم‌های مرفه‌نشین غرب منهتن بودند. در 2015 و زمانی که به فکر عرضه‌ی سهام اولیه بودیم، نزدیک به 80 درصد از درآمدهای ما از محله‌های نیویورک، لس‌آنجلس و سان‌فرانسیسکو می‌آمدند. امروز کمتر از 50 درصد از آن شهرها می‌آیند و ارباب‌رجوع‌های ما دارای موقعیت مکانی متغیر هستند و در مقاطع زمانی مختلفی مراجعه می‌کنند. یک کلاس «خروس‌خوان» معمول – به کلاس‌های ساعت 6 صبح «خروس‌خوان» می‌گوییم – حداقل 50 درصد از مردها تشکیل شده‌اند. برخی از استودیوها یک کلاس نوجوانان در ساعت 4 بعدازظهر دارند. مربیانمان را تشویق می‌کنیم تا حس خوشایندی را برای کل گروه ایجاد کنند.

ما یک مد زودگذر نیستیم

مطمئنم که به رشد خود ادامه می‌دهیم، زیرا مردم به دنبال مکان‌هایی برای ایجاد ارتباط با یکدیگر و جدایی از فناوری می‌گردند. آن‌ها بیش از اینکه دنبال چیزهای مادی باشند، یک تجربه‌ی خوب می‌خواهند. دلیل اینکه بسیاری از کسب‌وکارهای مربوط به سلامتی در حال رشد هستند به این برمی‌گردد که افراد اهمیت سرمایه‌گذاری بر روی بدن و ذهنشان را درک کرده‌اند. به همین دلیل اعتقاد داریم که سول‌سایکل به‌اندازه‌ی سایر نام‌های تجاریِ حق‌العملی، به وضعیت اقتصاد وابسته نیست. گذارها نشان داده‌اند که در مقاطعی نام تجاری ما به‌شدت متناسب با مشتریان بوده است. اگرچه در دوران «رکود کبیر» بسیار کوچک‌تر بودیم، اما باز هم متوجه شدیم که مشتریانمان به یک پناهگاه و محل رهایش نیاز دارند. به همین ترتیب کسب‌وکار ما در هفته‌های پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 افزایش پیدا کرد، زیرا بسیاری از افراد درگیر در ابهام و احساسات شده بودند. اگر اقتصاد خراب شود، امکان دارد افراد هزینه‌ی کمتری برای رستوران و سفر بپردازند، اما سرمایه‌گذاری روی خودشان را قطع نمی‌کنند – و اعتقاد داریم که مراجعه به سول‌سایکل را ادامه خواهند داد.

به بیان ساده، ما یک رسم زودگذر نیستیم. دوچرخه‌ی ثابت بیش از 30 سال پیش معرفی شد، زیرا یک راه ایمن و بهینه برای تمرینات هوازی است و کمتر از سایر اقسام ورزش به مفاصل فشار می‌آورد، بنابراین ورزشکاران می‌توانند سالیان بیشتری با ما بمانند. مؤسسان ما این فرم قدیمی از ورزش را برداشتند و آن را به شکلی کاملاً جدید ارتقا دادند تا عواید جسمی و ذهنیِ فراتر از تناسب‌اندام را برای شرکت‌کنندگان به ارمغان بیاورند. یک تبلیغات نئونی در یکی از چهار استودیوی ما در نیویورک آویزان است که خودمان را توصیف می‌کند: «همراهی. گروه. پرسنل. جامعه. روح». همدیگر را بدین شکل توصیف می‌کنیم و ورزشکاران ما نیز همین واژه‌ها را روی خودشان می‌گذارند. کسی که اولین بار است مراجعه می‌کند می‌تواند این پیام را ببیند که روی دیوار پشتی استودیو می‌درخشد و به‌نوعی شما را دعوت می‌کند.

دوستی و جوامع پایدار هستند. ازآنجایی‌که سول‌سایکل این المان‌ها را در محوریت خود دارد، نام تجاری ما نیز پایدار خواهد بود.

این مقاله در شماره ی زیر منتشر شده است:

نظر دهید

پاسخ دهید