چگونه به خودمان برای ورزش کردن انگیزه دهیم؟

آیا شما از ورزش کردن لذت می‌برید یا تمرین کردن برایتان کار سخت و دشواری است و هر وقت زمان فعالیت ورزشی می‌رسد، آن را به تعویق می‌اندازید و سرتان را به کار دیگری گرم می‌کنید. در ادامه چند روش انگیزشی برای ورزش کردن را بررسی خواهیم کرد.

بازدید :

زمان تقریبی مطالعه :

تاریخ :

نویسنده : مهسا کسنوی | روزنامه‌نگار منبع: pinterest
 اگر در ورزش کردن تنبل هستید باید بگویم نگران نباشید، معمولا خانم‌ها به دلیل مشغله زیاد و کارهای خانه در انجام منظم تمرینات ورزشی تنبلی می‌کنند و انگیزه کافی برای فعالیت ندارند. در ادامه چند روش انگیزشی برای ورزش کردن را بررسی خواهیم کرد.

اهداف خود را تصور کنید

هدف خود را تجسم کنید، دوست دارید چگونه باشید؟ چقدر وزن کم کنید؟ برای خود هدف‌های کوچک هفتگی بگذارید مثلا هفته‌ای یک کیلو کاهش وزن. حتی می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌ها عکس ایده‌آل خود را درست کنید و آن عکس را جلوی روی خود بگذارید و هرروز به آن نگاه کنید تا زودتر به هدف خود برسید.

تنها ورزش نکنید

داشتن یک یار ورزشی، بهترین راه برای منظم ورزش کردن است. با یک دوست خود، چالش ورزش کردن بگذارید و هر روز یکدیگر را به انجام فعالیت ورزشی ترغیب کنید. این‌گونه ناخودآگاه در یک برنامه ورزشی قرار می‌گیرید و آن را به‌صورت ادامه‌دار دنبال خواهید کرد.

وقتی سرحال هستید، ورزش کنید

بدترین زمان برای ورزش هنگامی است که خسته باشید. بدن خود را بشناسید و زمانی که انرژی کافی برای ورزش کردن دارید، یا به اصطلاح سرحال هستید ورزش کنید. انجام فعالیت ورزشی با بدن خسته نه تنها به عضلات شما کمک نخواهد کرد بلکه باعث عضله‌سوزی هم خواهدشد.

لباس مناسب ورزش بخرید

هیچ چیز مثل داشتن لباس مناسب و مخصوص ورزش، برای خانم‌ها وسوسه کننده نیست. پیشنهاد می‌کنم برای فعالیت‌های ورزشی خود چند دست لباس رنگارنگ بخرید تا برای ورزش انگیزه بیشتری داشته ‌باشید.
فهرست آهنگ مناسب تهیه کنید
یک فهرست آهنگ مناسب برای خودتان انتخاب کنید. سعی کنید آهنگ‌هایی را در فهرست بگذارید که با آن‌ها خاطره دارید و باعث می‌شود حال‌تان خوب شود و ورزش را با انرژی بیشتری دنبال کنید.


منبع: روزنامه خراسان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .

نظر دهید

پاسخ دهید