دانلود تحقیق بررسی ایمنی خودرو
دانلود تحقیق بررسی ایمنی خودرو
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 90 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 20 |
دریافت فایل
فهرست
بررسی ایمنی در خودرو………………………………………………………………………………………………… 2
وضعیت ایمنی خودروها……………………………………………………………………………………………………… 2
انواع عیوب در خودرو بعد از تصادف……………………………………………………………………………………… 4
تست تصادف ………………………………………………………………………………………………………………………. 6
خلاقیتها و نوآوریهای طراحان ایمنی خودرو …………………………………………………………………………………….. 7
اتومبیل های هوشمند بهترین راهکار برای كاهش تصادفات ………………………………………………………………….. 14
10 فناوری برتر ایمنی خودرو ………………………………………………………………………………………….. 16
منابع……………………………………………………………………………………………………………………………… 21
بررسی ایمنی در خودرو
اولین تصادف : در اكتبر سال ۱۸۰۴ میلادی خودرویی با موتور بخار كه “گاگنت” نام داشت به دیوارهای برخورد كرد. در روزنامههای آن زمان نوشته شد كه علت اصلی این اتفاق ترمزهای ضعیف آن بوده است. اولین برخورد دو اتومبیل با هم نیز در جولای سال ۱۸۳۱ میلادی در انگلستان اتفاق افتاد. همچنین در سال ۱۸۹۷ نخستین تصادف یك خودرو بنزینی اتفاق افتاد و در سال ۱۸۹۸ نخستین عابر پیاده در برخورد با یك اتومبیل كشته شد. تمامی این عوامل سبب شد دولتها و افكار عمومی، خودروسازان را به ایمن كردن خودروهایشان متوجه كنند. امروز نیز موسسه ایمنی اروپا (NCAP) بر ایمنی خودروها نظارت دارد و آنها را دستهبندی میكند كه این دستهبندی نیز در میزان تقاضای خرید مدلهای مختلف خودرو تاثیر فراوانی دارد.
وضعیت ایمنی خودروها
تولیدكنندگان خودرو در دنیا به دو مبحث بسیار اهمیت می دهند، یكی شكل ظاهری و دیگری ایمنی خودرو است و تنها به لحاظ داشتن این دو فاكتور مهم قادر خواهند بود بازار و مشتری را از آن خود كنند. همچنین این پارامترها تاثیر بسزایی در قیمت خودروهای تولیدی دارند. وقتی در اروپا و آمریكا اعلام میشود كه خودرویی در سطح پایین استاندارد است، به شدت از میزان فروش آن كاسته میشود، اما در ایران این اطلاعات به ندرت ارائه میشود. هماكنون اگر خودرویی ایمن باشد، بازار آن هم باید پرتقاضا بماند و كارخانههای آن به سوددهی برسد، اما اگر خودرویی از نظر ایمنی ضعیف باشد، با حمله افكار عمومی به آن باید شكست را تجربه كند، اما در ایران چون بازار رقابتی وجود ندارد، ایمنی نیز چندان مهم نیست. ولی به نظر میرسد با پیوستن آرام ایران به WTO خودروسازان نیز باید دیدگاه خود را عوض كنند و با گسترش مراكز تحقیق و توسعه، خودروهایی تولید كنند كه ایمنی بیشتری داشته باشند. وضعیت ایمنی نامطلوب برخی خودروها سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد ایران ضربه وارد میكند. در ایران ۲۷ هزار نفر سالانه بر اثر تصادف جان خود را از دست میدهند. راهنمایی رانندگی ۱۰ درصد این تصادفات را به دلیل امنیت كم در خودروها عنوان كرده است. با این كه موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ۵۱ استاندارد خودرو را اجباری كرده است، اما هنوز وضعیت ایمنی خودروهای داخلی جای سوال بسیاری دارد. ۵۱ استاندارد برای ایمنی و عملكرد خودرو كامل شده است كه ۲۵ استاندارد در سال ۸۴ برای خودروسازان اجباری شدهاند. البته برخی از این استانداردها احتیاج به آزمایشگاههای پیشرفته و یا تائید از خارج دارد كه مرحلهای زمانبر است؛ از طرفی آزمون تصادف شامل تصادف از روبرو و تصادف جانبی و تعدادی هم مربوط به ایمنی و عملكرد است؛ مثل استحكام صندلی و توان موتور كه در هر صورت باید تحت كنترل قرار گیرند. بحث ایمنی خودرو بحثی كلی است وقطعه، محصول و خدمات مشتری هر سه باید با هم دیده و در نظر گرفته شود. به گزارش ایسنا، براساس آخرین مطالعات انجام شده، خودروهای پژو ۲۰۶ ، ال-۹۰، هیوندایی ورنا، مزدا ۳۲۳ و مگان و بنز كلاس E كه در ایران تولید و یا در آینده نزدیك تولید خواهند شد، توسط موسسه استاندارد ایمنی اروپا (یورو NCAP) تایید شدهاند. البته خودرو سمند نیز توسط موسسات ایمنی انگلستان تائید شده است. بر این اساس مگان و بنز كلاس E با داشتن ۵ ستاره بیشترین ایمنی را در خودروهای ایرانی به خود اختصاص دادهاند. خودرو پژو ۲۰۶نیز از نظر ایمنی دارای ۴ ستاره و هیوندایی و ال -۹۰ نیز ۳ ستاره ایمنی دارند. بسیاری از مردم بر این باورند كه هرچه بدنه خودرو محكمتر باشد، خودرو امنتر است، در حالی كه اینگونه نیست. خودروهای جدید به گونهای طراحی شدهاند كه قسمت جلو آن بر اثر تصادفات شدید، تخریب شده و به این وسیله ضربه، تصادف را جذب كند
فایل ورد 20 ص
دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336
بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل
دانلود سریع و مستقیم
دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول