دانلود کارآموزی در مجتمع كارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی
دانلود کارآموزی در مجتمع كارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 28 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 44 |
دریافت فایل
فهرست
عنوان صفحه
1-مقدمه 2
2-سیستم شاسی و بدنه و ترمز پژو 405 3
3-سیستم فرمان هیدرولیكی پژو 405 5
4-سیستم فنربندی پژو 405 6
5-سیستم سوخت رسانی 9
6-سیستم خنك كار پیكان و پژو 405 11
7-سیستم انتقال قدرت در پژو 405 18
8-جمع آوری موتور 20
خلاصه ای بر ترمزهای ABS 25
ترمزهای ضد بلوكه ABS 26
اساس كار سیستم ABS 28
ترمزهای ABS در خودروهای سنگین 33
ABS در شركتهای بزرگ خودروسازی 36
اصول هیدرولیك 40
ترمز پر قدرت كلسی – هیز 44
شاسی و بدنه و ترمز:
دو پنجره جلو و عقب و در واقع مكانهایی كه امكان چرخش الكترود وجود ندارد از جوش مقاومتی استفاده شده است.
ترمز:سیستم ترمز در پژو دیسكی توربین دار و در عقب كاسه ایی می باشد.
بدین صورت كه یك بوستر یا تقویت كننده از فشار وارده بر روی پدال تاثیر می پذیرد . بر اساس همان روغن را از پمپ بالا به چرخها (4 چرخ) می فرستد كه در چرخهای جلو فشار وارده بر روی پمپ اثر كرده و پمپ كه تماس مستقیم با لنت ها دارد باعث فشرده شدن آنها روی دیسك می شود و باعث توقف می شود و در عقب فشار روغن روی پمپی بنام كاتوسكا اثر كرده كفشكها را از هر دو طرف به بیرون فشار داده و باعث چسبیدن كفشكها به كاسه می شود و عمل توقف در چرخهای عقب نیز صورت می گیرد.در ضمن مكانیزم ترمز دستی در پژو به صورت سیمی بوده و با كشیدن اهرم ترمز دستی اهرمها باعث چسبیدن كفشكها به كاسه می شود.شایان ذكر است كه سیستم ترمز در پیكان كاملا شبیه این سیستم بوده و فقط در چرخهای جلوی پژو دیسك توربین دار و در پیكان دیسك است.
قسمت تصادف:آن چیزی كه در هنگام تصادف اتفاق می افتد یكی تاب برداشتن در قسمت شاسی است ولی چیزی كه باعث تعجب است در تصادف هایی كه تخریب آن معمولی می باشد سقف در جوار ستون های بین دو شیشه عقب و جلو تحت خمش و اكثراً به سمت داخل قرار می گیرد بسته به شدت تصادف كم و زیاد می شود . در ضمن در اكثر تصادفهایی كه جلوی اتومبیل به سختی آسیب می بیند موتور سالم می ماند.
در یك تحلیل می توان گفت كه طراحی پژو به صورتی است كه در جریان ضربات نیرو به موتور وارد نمی شود و بیشتر به كناره یا ورودی اتومبیل منتقل می گردد.
دوماً نیرو به سرنشین وارد نمی شود كه این امر با ستون های محكم كه چهار چوب بالایی پژو هستند امكان پذیر می شود.
فرمان هیدرولیكی(GLX):
پژوهای جدید همگی از سیستم هیدرولیك فرمان سود می برند .در این سیستم كه از لحاظ ظاهری شبیه سیستم قبلی است تنها یك سیلندر هیدرولیكی و همچنین سوراخها و منفذهای تنظیم پیستون كه روی پیستون قرار دارند را دارا می باشد.بدین صورت كه علاوه بر در گیری پیستون و شانه ، میله فرمان سمت راست به سر پیستون متصل شود در نتیجه هر گونه حركتی از پیستون به سمت چپ و راست شدن چرخها ی جلو می شود.بدین صورت كه روی پیستون 4 سوراخ وجود دارد كه هر كدام نقش خاصی را بر عهده دارند.
با چرخش فلكه فرمان پیستون نیز كه این منفذها در آن قرار دارند، می چرخد و سوراخهای محیطی را در هر شرایط و بطور مختلف تطبیق می دهد . كه این تطابق باعث می شود كه با استفاده از فشار روغن هیدرولیك كه در پمپ فرمان آنرا تأیین می كند پیستون به نرمی و راحتی به چپ یا راست حركت می كند و این امر موجب می شود كه چرخش راحت تر و نرمتر در حالت سكون صورت بگیرد.
سیستم فنربندی پژو:
سیستم فنربندی پژو: سیستم فنربندی پژو در جلو مقابل بازوهای عرضی و فنر های مارپیچ است و در عقب بصورت بازوهای طولی و فنرهای از نوع میله پیچشی .
در سیستم تعلیق برای هر چرخ یك دستگاه جداگانه در نظر گرفته شده است كه در هر طرف شامل فنر مارپیچ و كمك فنر تلسكوپی و یك میله موج گیر می باشد .
در ضمن اهرمها و اتصالات عرضی مربوط به سیستم تعلیق در عقب پژو 405یك سیستم منتقل است و به نام بازوهای دنباله دار معروف است .نام دنباله ای به این جهت به این اعضاء داده می شود كه ظاهراً دنبال اتومبیل كشیده می شود و همانطور كه گفته شد در این سیستم از بازوهای دنباله ای و فنرهایی از نوع میله پیچشی دیده می شود . این نوع فنرها به شكب میله ای با دو سر هزار خار دار است كه از طریق این هزارخارها یك سر آن به نقطه ای از شاسی و سر دیگر آن به یكی از اتصالات فنر بندی متصل می شود . با حركت چرخ و اتصالات فنر بندی به بالای پائین میله تحت پیچش قرار گرفته و حالت فنر یت آن با حركت چرخ مقابله می كند كه به صورت عرض قرار گرفته استفاده می شود .جلو پیكان مستقل و عقب پیكان از نوع فنر شمشی است (برگی) و تعلیق غیر مستقل است و در پژو هر دو مستقل است .
این طراحی سبك است و می تواند بصورت بسیار جمع و جوری طراحی شود تنها اشكال آن تغییر زاویه انحراف از قائم چرخها به هنگام چرخش اتومبیل است . به عقیده بسیاری از رانندگان كه از نوع مختلفی از اتومبیلها را سوار شده اند، فنر بندی پژو را نسبتاً خشك می نامند.
البته در اتومبیلهای امروزی با كمك فنرهای بادی و هیدرولیكی سعی در بر طرف كردن این عیب دارند.
1-سیستم های فنربندی به دو دسته تقسیم می شوند:
الف-مستقل ب-غیر مستقل
منظور از فنربندی مستقل برای چرخها،یعنی مثلاً در جلوی یك اتومبیل این است كه سیستم اجازه حركت مستقل و جداگانه به هر یك از چرخها می دهد.در حالی كه در یك سیستم غیر مستقل چرخها از یكدیگر تاثیر می پذیرند.
فایل ورد 45 ص
دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336
بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل
دانلود سریع و مستقیم
دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول