گرافیک 17 ص
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 15
حجم فایل: 401
قیمت: 22000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 15 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
گرافیکگرافیک از واژهٔ یونانی graphikos است و به معنای آنچه ست که مربوط می شود به طرح زدن و طراحی. تعریف دیگر از گرافیک هر کار و یا شیوهٔ مربوط به کشیدن تصویر از روی یک چیز و یا از انگاره آن است. وبنابر این همهٔ پدیده هایی را در بر می گیرد که ایجاد شده اند: به شکل یک نشانه، علامت، نقشه، طراحی، کشیدن از روی یک چیز و به ویژه طراحی خطی یک پدیده.هنرهای گرافیک شامل کشیدن، طراحی کلیشه وگراور برای چاپ و طراحی گرافیکی است. صنایع گرافیک شامل همهٔ تکنیک هاو فعالیت هایی است که در تولید یک کار چاپی نقشی ایفا می کنند. طراحی گرافیک پیشه یا هنر ارتباط بصری است که از آمیزش تصویرها، واژههاو ایده ها ترکیب شده تا اطلاعاتی را به تماشاگر برساند و به ویژه در او تاثیر مشخصی بنهدتاریخ هنر گرافیک :از زمانی که انسان تصمیم به ارایه یک پیام تصویری گرفت و به زعم خویش از مواد و متریالی که برای هم نوعان او مفاهیم مشخص و تا حدودی ثابت داشت استفاده کرد هنر گرافیک آغاز شد و تا کنون نیز با همه پیشرفت ها و تغییراتی که داشته است باز هم با همان شیوه به حرکت خود ادامه می دهد. صدها نگاره در غارشووه Chauvet درجنوب فرانسه که در سی هزار سال پیش از میلاد مسیح طراحی شده اند ، نگاره های غار لاسکاوکس Lascaux، ( چهارده هزار سال پیش از میلاد مسیح) ، نگاره های شکارچیان در غار بیمبتکا Bhimbetka در هندوستان،( هفت هزار سال پیش از میلاد مسیح) [9]، نگاره بومیان آفریقا در غار سیاربرگ آفریقای چنوبی ( هزار سال پیش از میلاد مسیح) وبسی دیگر از این غار نگارها در دیگر نقاط جهان به همراه تولد خط به آوند زبان نوشته شده در سه یا چهار هزار سال پیش از میلاد، همه نشانه هایی بارز هستند از تاریخ گرافیک و رشته های وابسته به آنگیتی نوین :گیتی نوین (ناوران) (1323/1944 – ) نگارگر، تندیس ساز و گرافیست ایرانی ساکن کانادا، بنیانگزار جنبش و مکتب فرا انگاشت Transpressionism، نخستین جنبش هنری در سدهٔ بیستُ یکم است.[1] گیتی نوین در سال 1353 برای دنبال گیری پژوهش هنری و برپایی نمایشگاه، نخست به هلند و سپس به انگلیس رفت و از سال 1377 تاکنون در ونکوور کانادا زندگی می کند. پرده های نقاشی گیتی نوین در کلکسیون های عمومی و خصوصی اروپا، آمریکا، آسیا و استرالیا ارجمند شناخته می شوند .زندگینامه :گیتی نوین در خانواده یی فرهیخته درکرمانشاه زاده شد. پدرش عبدالرحمان ناوران تنها فرزند بازرگانی بنام عبدالرحیم ناوران از اهالی بندر انزلی بود. عبدالرحیم با کشتی های بازرگانی خویش در میان بنادر باکو، لنکران و آستارا در آذربایجان به دادوستد می پرداخت. در سالهای آغازین قرن بیستم سرزمین های کناره ای دریای مازندران به کانون بارزی برای نقشه های استراتژیک پیکار گاه های جنگ جهانی نخست گزینه گشته بود. پس از کودتای اکتبر بلشویکها و آغاز جنگهای داخلی در روسیهٔ تزاری “ارتش سرخ” باکو را در 1918 فرانَوَردید و ناوگان شکست خورده ی”ارتش سپید” به بندر انزلی که در زیر فرماندگاری نیروهای انگلیس بود گریخته وبه آنها پناه آورد.”ارتش سرخ” در 1921 بر بندر انزلی یورش آورد و بر آن چیره گشت و اندکی چندان نگذشت که همهٔ کشتی های عبدالرحیم را همانند داروندار دیگر بازرگانان بومی ایران تاراج کردو به تاوان گرفت. عبدالرحیم که با از دست دادن کشتی هایش توان ادامهٔ دادوستد را نداشت و ورشکست شده بود دست به خودکشی زد. عبدالرحمان پسرک خردسالش از مادر جوان خود جدا شد و نزد خانوادهٔ ناوران پرورش یافت وپس از پایان آموزش دبیرستانی در گمرک به کار پرداخت و پس از چند گاهی مادر را به نزد خویش آورد و از آن پس هرگز از او جدا نشد. دیری نپایید که او به گمرک قصر شیرین فرستاده شد. و چنین بود که او که روزهای فراغت خویش را در کرمانشاه می گذراند، با همسر خود ملوک کاشفی آشنا شد. و این آشنایی در کوتاه هنگام به زناشویی انجامید و بر آورد آن چهار فرزند بود که نخستین آنان گیتی بود. گیتی نه سال داشت که خانواده اش برای همیشه در تهران ماندنی شد. درسالهای نوجوانی بود که دبیر نگاره گری دبیرستان اسدی به مند هنری بارز او آگاه شد و او رابه نوید آورد تا در هنرستان هنرهای زیبای دختران نام نویسی کند. گیتی گواهینامهٔ هنری خود رادر سال 1344 از هنرستان هنرهای زیبای دختران دریافت کرد ، و سپس هنرنامهٔ دانشگاهی(لیسانس) خود رادر رشتهٔ گرافیک از دانشکدهٔ هنرهای تزیینی در سال 1349 بدست آورد . در سال 1353 پس از زناشویی با دکتر فرید نوین رهسپار هلند شد و در دانشگاه آزاد لاههVrije Academie voor Beeldende Kunsten آموزش خود رادنبالگیری نمود. سپس در 1354 راهی منچستر گردید و چم های گوناگون نگارگری رانزد استادان برگزیده فراگرفت. سرانجام در کانادا خانه برپاکرد نخست در شهر کینگستون در سالهای 1362-1359 سپس در مونترال 1363-1362 آنگاه در اتاوا 1377-1363 و سرانچام از سال 1377 تاکنون در ونکوور به سر می برد. گیتی مادر سه فرزند پسر است.نمایشگاه های ایران :نخستین نمایش کارهایش در نگارخانه نگار، به مدیریت افسانه هویدادر یکشنبه هفتم آذر 1350 بود. گیتی این نمایش را «گویا و خاموش» نامیده بود (او این سنت نام گذاری نمایش های آثارش را همواره دنبال کرد). این نخستین نمایش با خوش آمد بسیار هنردوستان و روزنامه های هنری روبرو شد. منصوره حسینی نگارگر نامی نوگرا در نقدخود بر این نمایشگاه در بخش هنر و اندیشهٔ روزنامهٔ کیهان نوشت: «گویا و خاموش، این نامگذاری را میپسندم، نه برای اینکه هنر پلآستیک را با پرداز شاعرانه صفت و کلمه پیوند زده باشم، بل برای اینکه طبیعت بیجان، اشیاء و گلها با تمام بی جانی می توانند از غم، آرامش، مالیخولیا وثبات سخن بگویند… در انتخاب موضوع تابلوها نوعی وحدت وجود داشت: نمایشگر شخصیت روشن و آگاه نقاش . در رنگ آمیزی تابلوها ، انتخاب گام رنگ ، که همان گام با کم و بیشی اشکار در تمام تابلوها بکار گرفته شده، از ثبات ذهن جستجوگر نقاش سخن می گفت.» در خرداد ماه سال 1352 گیتی دومین نمایشگاه خود را در نگارخانه سیحون با نام «پوستموس» سیری در فضاهای شعری احمد شاملو برپا نمود. این نمایشگاهی گفتگو برانگیز بود، چرا که گروهی از منتقدان را بینش آن بود که «محتوا و مضمون تابلوها بیشتر از شاملوست نه گیتی نوین». در گفتگویی با فیروزه میزانی منتقد مجله تماشا گیتی برایش خودرا چنین آشکار کرد: «روزی که تصمیم گرفتم روی شعرهای شاملو کار کنم، ترس عدم موفقیت در رساندن فضاهای شعری او، و اینکه بیننده نمایشگاه هم تصور کند برای جلب بیننده از اسم شاملو سوء استفاده کرده ام همیشه با من بود، ولی پس از مدتی احساس کردم که فضاهای شعری هم می تواند مانند یک جسم مثل یک گلدان طراحی شود.به هر حال آنچه نقش بسته، احساس است و مدد قلم؛ از تابلوهایم سعی کرده ام تا آنجا که امکان دارد بارعایت وابستگی به شعر یک شخصیت جداگانه به وجود بیاورم تا به تنهایی نیز چیزی برای دیدن داشته باشد.» شاملو خود در نبشت گشای این نمایشگاه دریافت گیتی را چنین نشان کردست : «اما توجه گیتی به چنسیت آدمهای پرده هایش حیرت آورست چیزی که…میتواند کنایه از انگیزه های رستاخیز نهایی شمرده شود – گیتی به»آیدا در آینه«کمترین توجهی، و از رابطهٔ این دو شعر کمترین آگاهی نداشته، و با این وجود پیداست که برای رستاخیز انگیزه ای می جسته است. جستجویی که سرانجام به عشق میانجامد. آیا گیتی می خواسته همین را به گوید؟ من یقین دارم.»پس از این دو نمایشگاه تک-تنه و چندین نمایشگاه گروهی گیتی نوین درنخستین نمایشگاه هنری بین المللی تهران با همیاری نگارگران اروپایی Salon d’ autumnپاریس شرکت نمود. آخرین نمایشگاه تک-تنهٔ او در ایران «تنناها یا هو» نام داشت که در سال 1353 در نگارخانه سیحون برپا شد.نمایشگاه های در انیران :شمار نمایشگاه های گیتی نوین در اروپا و آمریکا بسیار است. ورا که این نمایشگاه ها را می توان به دو دوره پیش و پس از برپایی ترانسپرسیونیزم رده بندی نمود . از نمایشگاه های پیش از برپایی ترانسپرسیونیزم می توان نام برد از :
برای مشاهده توضیحات فایل گرافیک 17 ص اینجا کلیک کنید
برای دانلود فایل باکیفیت گرافیک 17 ص روی دکمه زیر کلیک نمائید
✔️ دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی
✔️ خرید از فروشگاه سیدا بزرگترین و معتبرترین فروشگاه فایل ایران
✔️ دانلود فوری و مستقیم بلافاصله بعد از پرداخت
✔️ دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
✔️ گرافیک 17 ص
✔️ پشتیبانی 24 ساعته پیامکی با شماره 09214087336